כיצד תכתבו תקציר לפוסט שימשוך קוראים לבלוג

מטרת האתר gistip היא לרכז בלוגים שונים בתחום הטיולים על מנת להגדיל את החשיפה של גולשים לבלוג שלכם. קהל היעד של האתר הוא גולשים שמחפשים מידע על היעד אליו הם מתכננים חופשה. כשהגולש יכנס לאתר, הוא יחפש את היעד אליו הוא מתכנן לטוס, שם הוא יוכל למצוא תקציר לפוסט שמוצא חן בעיניו וממנו להגיע ישירות אל הבלוג האישי שלכם. על מנת לבלוט בין הבלוגים והפוסטים השונים, חשוב שתדעו איך לכתוב תקציר לפוסט בצורה נכונה, שתמשוך את הקוראים דווקא לפוסט שלכם. פוסט זה נועד לעזור לכם בכתיבת תקציר לפוסט שיביא קהל לבלוג שלכם.

איך לכתוב תקציר לפוסט

לאחר שפתחתם עמוד לבלוג שלכם באתר gistip תוכלו להתחיל להעלות תקצירים לפוסטים שלכם בעמוד העלאת פוסט. בטופס תתבקשו למלא שדות שונים שמספקים אינפורמציה עבור הגולשים באתר. חשוב למלא כמה שיותר אינפורמציה על הבלוג ועל הפוסט שלכם, כדי שהקוראים יבינו מה הם הולכים לקבל. זכרו שהפוסט שלכם לא מתאים לכל אחד, ואתם רוצים למשוך את הקהל הנכון לפוסט ולבלוג. תקציר פוסט טוב נע בין 5-8 משפטים שמתארים את הבלוג והפוסט שלכם. השתדלו לא להעתיק ולהדביק משפטים מתוך הפוסט, אלא לכתוב פסקה רציפה המתארת מה הגולשים הולכים לקבל מאותו פוסט. להלן כמה טיפים פרקטיים ליישום בכתיבת תקציר לפוסט:

היכרות קצרה אתכם

זכרו שהגולשים אינם מכירים אתכם ואת הבלוג שלכם, והם עדיין לא פיתחו אתכם מערכת יחסים. לכן, מומלץ להתחיל בהיכרות קצרה, כלומר משפט קצר שמתאר אתכם ואת המהות של הבלוג שלכם. ככה תיצרו חיבור ביניכם לבין הגולשים. תספרו בקצרה מי אתם, במה הבלוג שלכם עוסק ומה סוג הטיולים שאתם מעדיפים (טיולי תרמילאים? טיולי יוקרה? טיול משפחתי?). כך תמשכו גולשים שמתעניינים בסוג טיול דומה.

היכרות קצרה עם היעד והמסלול

ספרו בקצרה על היעד בו טיילתם ובו עוסק הפוסט שלכם. האם טיילתם בעיר או באזור מסוים? מה היה המסלול שלכם ובמה הוא התמקד? במדינות שונות יש יעדים ומסלולים שונים שאפשר לעשות, וחשוב שהגולשים יבינו מה המסלול שעשיתם כדי לדעת אם זה רלוונטי עבורם. למשל, בתוך היעד ספרד ישנם פוסטים על חופשה במדריד, חופשה בברצלונה, חופשה בחבל אנדלוסיה וטראק בהרי סיירה נבאדה. כל אחד עוסק במקום שונה ובסוג טיול שונה. אתם רוצים שהגולשים יבינו מה עשיתם והאם זה משהו שהם מעוניינים לעשות גם. דוגמה טובה להסבר המסלול תוכלו למצוא בתקציר הפוסט על טוסקנה של הבלוג Mywineway – דרך היין שלי.

חלקו "תופינים"

כאמור, הגולשים ידפדפו בין תקצירי הפוסטים השונים ויבחרו אילו מהם הם מעוניינים לקרוא יותר לעומק. בעידן האינסטנט של היום, שבו לאנשים אין הרבה זמן לקרוא ולהתעמק בטקסטים ארוכים, כדאי לתת להם "טעימה" ממה שהם הולכים לקרוא בפוסט. זה מאוד דומה לשיווק שכל בלוגר עושה ברשתות החברתיות – נותנים מתנה קטנה כדי לגרום לגולשים לקרוא עוד. למשל, תנו כמה טיפים מרכזיים לחופשה ביעד, המליצו על מסלול שאתם חושבים שכדאי לעשות, או כמה זמן לדעתכם כדאי לבלות ביעד. אם הגולשים ירגישו שהם מקבלים תמורה לזמן שהם מקדישים, הם יכנסו לקרוא עוד. דוגמה טובה לתופינים תוכלו למצוא בתקציר הפוסט על השווקים של לונדון של בלוג הקונסיירז.

אלמנט הסקרנות

הוסיפו בתקציר הפוסט שלכם אלמנטים מסקרנים שימשכו את קהל הגולשים להיכנס ולקרוא עוד. אל תזלזלו בכותרות פיקנטיות ובמשפטים מעט "שיווקיים". דוגמה טובה לשימוש באלמנט הסקרנות תוכלו למצוא בתקציר הפוסט על הכפרים של דראמסלה בהודו של הבלוג מסוף כרמלית.

תקציר לפוסט

נראות מושלמת לתקציר פוסט מושלם

בעידן שבו אנשים מדפדפים מהר בין דבר לדבר ולא מתעכבים יותר מכמה שניות, לאמצעים ויזואליים יש תפקיד משמעותי (ואף מכריע) בקבלת ההחלטה של הגולשים על מה ללחוץ ועל מה לא. לכן, יש חשיבות עצומה לשימוש בתמונות בתקציר הפוסט שלכם. להלן מספר טיפים איך להשתמש נכון בתמונות בתקציר הפוסט שלכם:

העלאת תמונה ראשית

התמונה הראשית שתעלו לתקציר הפוסט היא זו שתופיע בעמוד הראשי של הפוסטים. אם אתם רוצים לבלוט בין כל הפוסטים מאותו היעד, ולגרום לגולשים להיכנס דווקא לתקציר הפוסט שלכם – הקפידו לשים תמונה ראשית שתמשוך את העין ותגרום לגולשים ללחוץ מבלי היסוס. הגודל המומלץ לתמונה הראשית הוא 1980X590. בכדי לשנות את מימדי התמונה, ממליצים להשתמש בכלי החינמי bulkresize.

העלאת תמונות לגלריה

כאמור, ההחלטה אם להיכנס ולהעמיק בקריאה נובעת לא רק מהטקסט שתכתבו בתקציר הפוסט, אלא גם (ובעיקר) בזכות התמונות שתעלו לתקציר. התמונות נותנות טעימה מהטיול שלכם, ומהיעד בו ביקרתם, ויוצרות חשק לעוד. לכל תקציר פוסט ניתן להעלות שלוש תמונות לגלריה, אז בחרו בחכמה את התמונות שאתם מעלים.

עזרו לגולשים למצוא את תקציר הפוסט שלכם

אחרי שכתבתם את התוכן של תקציר הפוסט, והוספתם תמונות ואמצעים ויזואליים שימשכו את הגולשים, חשוב לשים לב גם לאלמנטים שיגרמו לגולשים למצוא את תקציר הפוסט שלכם בין שלל תקצירי הפוסטים באתר gistip. תקצירי הפוסטים באתר מסווגים בשני אופנים – לפי היעד ולפי סוג החופשה.

תייגו את המדינה הנכונה

אתם רוצים שגולשים המתכננים חופשה ביעד בו טיילתם יגיעו לתקציר הפוסט שלכם. לכן, חשוב לתייג אותו תחת היעד הנכון. במידה ועשיתם טיול ארוך שכולל מספר יעדים – תייגו את כולם, כך שתקציר הפוסט יופיע בכל פעם שגולש יחפש את אחד היעדים. למשל – טיול ארוך בדרום אמריקה שכולל את היעדים ברזיל, ארגנטינה ופרו – כדאי שיופיע בכל אחד מהיעדים הללו. ברשותכם אפשרות להוסיף יעד בטקסט חופשי במידה והוא לא מופיע ברשימת היעדים.

תייגו את סוג החופשה הנכון

חלק מהגולשים לא יודעים לאיזה יעד הם רוצים לטוס, ומחפשים באתר השראה לחופשה הבאה שלהם. לכן, הם ככל הנראה יחפשו תקצירי פוסטים לפי סוג החופשה. הקפידו לתייג את סוג החופשה המתאר באופן הטוב ביותר את הטיול שאתם מספרים עליו בפוסט. למשל, חופשה עם ילדים, חופשה אורבנית, חופשה רומנטית, בטן גב ועוד. במידה והטיול שלכם מתאים ליותר מקטגוריה אחת, הוסיפו מספר קטגוריות. כך תקלו על גולשים שמחפשים לפי סוג החופשה להגיע אל תקציר הפוסט שלכם. ברשותכם אפשרות להוסיף קטגוריה בטקסט חופשי במידה והיא לא מופיעה ברשימת הקטגוריות.

תקציר לפוסט

לסיכום, תקציר הפוסט שלכם באתר gistip הוא כמו ברושור המפרסם את הבלוג שלכם. חשוב שהוא יכיל אלמנטים שימשכו את הגולשים להיכנס דווקא לתקציר הפוסט שלכם, ומשם ללחוץ על הלינק לקריאה מלאה של הפוסט אצלכם בבלוג. טקסט שמתאר אתכם ואת הטיול שעשיתם, חלוקת "תופינים" שימשכו אותם לקרוא עוד, בחירת קטגוריות נכונה ושימוש נכון בתמונות – יגדילו את החשיפה לבלוג שלכם וימשכו אליו קהל גולשים חדש ורענן שלא הכיר אתכם קודם לכן. השקעה קטנה יחסית ביצירת התקציר הנכון, יכולה להניב פירות לטווח הארוך עבור הבלוג שלכם.

יש לכם שאלות על כתיבת תקצירי פוסטים? רעיונות וטיפים נוספים לבלוגרים באתר?
כתבו אותם כאן בתגובות 🙂

עקבו אחרינו והישארו מעודכנים​

יש לכם רעיון למאמר למגזין? רוצים לשתף מידע עם הקוראים ולהיות חלק מצוות הכותבים של מגזין gistip? צרו עמנו קשר.

תגובות

mood_bad
  • לא התקבלו עדיין תגובות.
  • chat
    הוספת תגובה